Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Rozrząd Głośna Praca RN01 RN04 Rozrzad
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam problem z decyzją co do rozrządu.Yamaha R1 RN01 1999 rok.

Nowy zakup i niestety sporo pracyRed_icon_smile

Pracuje głośno(jeszcze nie stuka mocno),zawory pewnie też do regulacji i synchro gazników do zrobienia.

W tej chwili wymieniam olej,płyny,świece,filtry i załatwiam formalności.

Czy warto bawić się w regeneracje napinacza i wymianę tylko łańcucha?

Czy od razu iść niestety w koszty i wymieniać całość?

Z góry dziękuje bardziej doświadczonym za komentarz.

Pozdr.
Jeśli chodzi o moje zdanie, to nie bawił bym się w żadne regeneracje, jeśli zrobisz od początku tak jak powinno być, czyli nowy napinacz z łańcuchem, przy okazji ustawić luzy zaworowe , jest szansa, że motocykl jeszcze dostarczy radości Red_icon_wink
Jeśli jednak chcesz się bawić w półśrodki, to obawiam się, że może być różnie Red_icon_wink To są motocykle sportowe ,silniki wysokoobrotowe,tu nie ma miejsca na rzeźbę Red_icon_wink
Jestem tego samego zdania do Żaba.
Jak chcesz zaoszczędzić to najpierw wymień sam łańcuch rozrządu, ustaw luzy zaworowe i zobacz.
Napinacze w R1 z pierwszych lat produkcji raczej nie padały jak w późniejszych latach.
Sprawia wrażenie zadbanej. Ile dałeś?
Dokładnie sprawia,ale wydatków i usterek cała lista.

Tak też planuje zrobić i się okaże czy wymiana napinacza będzie konieczna.
Może ktoś podpowie ile powinienem orientacyjnie zapłacić za wymianę łańcucha,regulacje luzów zaworowych i czy konieczna będzie po wymianie synchronizacja gazników?
należało by zrobić synchronizację. Na cenę mogą wpływać różne czynniki Red_icon_wink Kto i jak to zrobi Red_icon_wink Z zaworami może być dużo pracy, ale o tym się przekonasz dopiero jak się je pomierzy Red_icon_wink im mniej tym powinno być taniej Red_icon_wink
Hej kolego jaki przebieg ? Masz w tej r1 i jakie objawy slychac lancuch?
Myślę że za wszystko koło 400 zł za robotę to max... tj. zawory i synchro. Wymiana napinacza i łańcucha to przecież przy okazji i trudno to liczyć dodatkowo .. Kwestia tylko czy trzonki zaworów ok, ślizgi ok ? Koła na wałkach rozrządu ? .. Jak tak, to żadna wielka robota - w sensie KOSZTÓW ..
Płytki to trudno przewidzieć ile wyjdzie, łańcuch i napinacz kup nowe w ASO .. wydasz raz i zapomnisz o temacie ... Jak masz blisko do Częstochowy to zapraszam .. najpierw trzeba rozebrać i zobaczyć. Znajdziemy przyczynę, będziemy myśleć dalej ..
A ile średnio wytrzymuję rozrząd w RN04 ? U mnie przy regulacji zaworów mechanik pokazał że łańcuszek ma luzy, jest już wyciągnięty. Motor ma 51 tyś.
Jeśli ma 51 tyś to już czas na niego Red_icon_wink A średnio to ciężko powiedzieć, z tym jest pewnie różnie, każdy producent podaje co ile powinno się go zmieniać Red_icon_wink
Ja obstawiam, że wymiana co 40 tyś nikomu nie zaszkodzi a i budżetu nie zrujnuje Red_icon_wink