Mam problem z decyzją co do rozrządu.Yamaha R1 RN01 1999 rok.
Nowy zakup i niestety sporo pracy
Pracuje głośno(jeszcze nie stuka mocno),zawory pewnie też do regulacji i synchro gazników do zrobienia.
W tej chwili wymieniam olej,płyny,świece,filtry i załatwiam formalności.
Czy warto bawić się w regeneracje napinacza i wymianę tylko łańcucha?
Czy od razu iść niestety w koszty i wymieniać całość?
Z góry dziękuje bardziej doświadczonym za komentarz.
Pozdr.
Jeśli chodzi o moje zdanie, to nie bawił bym się w żadne regeneracje, jeśli zrobisz od początku tak jak powinno być, czyli nowy napinacz z łańcuchem, przy okazji ustawić luzy zaworowe , jest szansa, że motocykl jeszcze dostarczy radości
Jeśli jednak chcesz się bawić w półśrodki, to obawiam się, że może być różnie
To są motocykle sportowe ,silniki wysokoobrotowe,tu nie ma miejsca na rzeźbę
Jestem tego samego zdania do Żaba.
Jak chcesz zaoszczędzić to najpierw wymień sam łańcuch rozrządu, ustaw luzy zaworowe i zobacz.
Napinacze w R1 z pierwszych lat produkcji raczej nie padały jak w późniejszych latach.
Sprawia wrażenie zadbanej. Ile dałeś?
Dokładnie sprawia,ale wydatków i usterek cała lista.
Tak też planuje zrobić i się okaże czy wymiana napinacza będzie konieczna.
Może ktoś podpowie ile powinienem orientacyjnie zapłacić za wymianę łańcucha,regulacje luzów zaworowych i czy konieczna będzie po wymianie synchronizacja gazników?
należało by zrobić synchronizację. Na cenę mogą wpływać różne czynniki
Kto i jak to zrobi
Z zaworami może być dużo pracy, ale o tym się przekonasz dopiero jak się je pomierzy
im mniej tym powinno być taniej
Hej kolego jaki przebieg ? Masz w tej r1 i jakie objawy slychac lancuch?
Myślę że za wszystko koło 400 zł za robotę to max... tj. zawory i synchro. Wymiana napinacza i łańcucha to przecież przy okazji i trudno to liczyć dodatkowo .. Kwestia tylko czy trzonki zaworów ok, ślizgi ok ? Koła na wałkach rozrządu ? .. Jak tak, to żadna wielka robota - w sensie KOSZTÓW ..
Płytki to trudno przewidzieć ile wyjdzie, łańcuch i napinacz kup nowe w ASO .. wydasz raz i zapomnisz o temacie ... Jak masz blisko do Częstochowy to zapraszam .. najpierw trzeba rozebrać i zobaczyć. Znajdziemy przyczynę, będziemy myśleć dalej ..
A ile średnio wytrzymuję rozrząd w RN04 ? U mnie przy regulacji zaworów mechanik pokazał że łańcuszek ma luzy, jest już wyciągnięty. Motor ma 51 tyś.
Jeśli ma 51 tyś to już czas na niego
A średnio to ciężko powiedzieć, z tym jest pewnie różnie, każdy producent podaje co ile powinno się go zmieniać
Ja obstawiam, że wymiana co 40 tyś nikomu nie zaszkodzi a i budżetu nie zrujnuje