Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN12 Cykanie, z obrotami, rozrzad , pomocy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam moto jeździłem jakiś czas i cały czas nie dawało mi spokoju takie cykanie przy jeździe i odpuszczaniu gazu. 
Sprawdziłem kosz sprzęgło jest ok , po sprawdzeniu przepustnicy wydechu linka była zerwana już się cieszyłem ze znalazłem naprawiłem nastawiłem moto dostał kopa lepszego fajnie, ale moto dalej cyka, 
Zabrałem się dziś do rozrządu i zaworów sprawdzenie , zawory okazało się do regulacji Sa , Tylko nie jestem pewny co do znaków na wałkach nie wiem konkretnie jak powinien prawidłowo rozrząd na wałkach wyglądać gdzie znaki maja być ustawione albo te śruby, Może ktoś pomoże.



Moto 2004r 50tys przebiegu Odpala na ciepłym jak i na zimnym normalnie moc ma. postaram się wrzucić foty

Tutaj dorzucam tez sprawdzenie luzów zaworowych- Może komus by się chciało podpowiedzieć po ile zmienić parametry żeby nie były za ciasne ani za luźne
Mi cykał jeden zawór. Okazał się krutrzy od pozostałych. Jak mechanik ustawił to po przekreceniu znów okazał się nie taki luz jak ustawił. Zdemontował głowicę i zawór krutki. Wyglądał jakby go ktoś spiłował. Zawór wymieniony 17 tyś temu i jest ok. Ktoś tu na forum miał to samo.
Spoko tylko bym chciał ogarac pierw zawory i ten rozrząd i pewnie łańcuszek tez wymienie
Koła rozrządu nic nie znaczą przy ustawianiu. Na wałkach(jak od góry spojrzysz) masz kropki i kreski na ich mocowaniach do głowicy. Tam muszą się zgrać wraz z znakiem na wale (T) ktory musi być ustawiony na łączeniu karterów/bloku itd. (Czyli tak jak masz teraz, jeśli nie ma kropek teraz na walkach to obróć wałem jeszcze raz to się pojawią).

Co do ustawienia zaworów to robiłem tak żeby trafić w środek lub wyższą wartość (ponieważ tu zawory się zacieśniają). Każdy cylinder sprawdza się przy odpowiednim obrocie wału (u mnie nie robilo to różnicy, ale może u Ciebie będzie. Żółtym markerem robiłem znaki na kołach wału, wałków i na łańcuchu (wrazie W) i składałem.
Czyli tutaj nie zwracać uwagi na te kropki co są na zembatce lancuszka od walkow tylko szukać gdzieś na wałach ? Bo tu dodałem zdiecie gdzie widać kropki. Ale nic wiecej nie ma chyba że nie tu szukam
Tak kropki nie są ważne... to może bardziej jeśli ktoś się bawi fazami rozrządu. Od góry masz kropki na wałkach i mają się zgrać z kreskami na mocowaniach walków.
O dziś wracam z pracy i idę sprawdzac, A jak myślisz te tykanke może być że względu na te zawory co wpisałem na kartce ?
[Obrazek: 5da957e500dd3.jpg.html]To chodzi o te kropeczki na walku ? One są na ukos od siebie IN jest po prawej a EX po lewej. Foto
Tak Red_icon_smile .. to te kropki ... Wkurwiające to jest w RN12 Red_icon_wink ... W RN22 jest już idealnie na kropkach kół zębatych i to ułatwia ustawianie po prostu na "znaki" kiedy silnik jest w ramie .. no ale .. jest jak jest ..

Jeśli masz 0,34 !!!!! A miało być max 0,25 no to cykać mogło - ale to nie musiało być to oczywiście Red_icon_wink .. Pytanie I TO POWAŻNE brzmi >> skąd taki luz ??? Jak to ktoś spierdzielił wcześniej to spoko, jak wyklepało płytkę ( będzie w niej znak - taki dołek ) to też ujjj .. ale jak sklepało trzonek zaworu to już wesoło nie jest Red_icon_sad
Ja myślę,że winny będzie tutaj napinacz po prostu przy schodzeniu z obrotów nie trzyma ciśnienia...
(2019-08-13, 07:12 PM)yamaharn2222 napisał(a): [ -> ]Ja myślę,że winny będzie tutaj napinacz po prostu przy schodzeniu z obrotów nie trzyma ciśnienia...
Faktycznie, na napinaczu mechanicznym nie mam już tego cykania Red_icon_wink wcześniej nawet na ustawionych zaworach było Red_icon_wink
Wszystko już zdemontowane teraz tylko kupić części i składać mam zamiar wymienić plytki regulacyjne i łańcuch rozrzadu wymienić na nowy.
Powiedzcie mi gdzie mogę kupić łańcuch tylko w serwisie czy macie jakieś strony gdzie można kupić.
A jeszcze mam pytanie ten napinacz mechaniczny często musisz regulowac i gdzie takie cudo można kupić ?
Łańcuch kup w serwisie Red_icon_smile dwa lata temu był tańszy niż zamiennik...
Co do napinacza to koledzy kupują APE, ja mam przerobiong orj na manualny. Dopiero z 3 tyś km mam zrobione na nim i narazie cisza Red_icon_wink
Z oryginału będziesz miał tańszy łańcuszek.
Zamówić możesz w servisie albo na stronie
https://yama-sklep.pl/vin-info
Na forum jest wątek z kodami rabatowymi na 15%
http://r1-forum.pl/showthread.php?tid=97...promocyjne
(2019-08-13, 10:11 PM)stachu_r1 napisał(a): [ -> ]Z oryginału będziesz miał tańszy łańcuszek.
Zamówić możesz w servisie albo na stronie
https://yama-sklep.pl/vin-info
Na forum jest wątek z kodami rabatowymi na 15%
http://r1-forum.pl/showthread.php?tid=97...promocyjne

a orginał jest z DID-a :-)
Co do kropek to w zależności od modelu i marki producent podaje ilość pinów łańcuszka od kropki do kropki
[Obrazek: Screenshot-2019-08-14-11-07-49-903-com-miui-gallery.png]
Niestety po wymianie lancuszka rozrzadu i regulacij zaworów. Problem nadal trwa. Tak myślę sobie żeby w napinacz rozrzadu dołożyć jakąś sprężynę. Może faktycznie napinacz do dupy.