Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Temperatura pracy rn22
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. 
Panowie temat dotyczy temperatury pracy rn22...ogólnie rzecz biorąc uważam że grzeje się znacznie bardziej niż inne moto...np gsxr 1000k7. Przy temp powietrza do 20 stopni na trasie 74-80, po zeilnieniu np do 40 km/h juz lekko wzrasta. Ostatnio przy agresywnej jeździe ponad 270km/h temperatura przekroczyła 92 stopnie. Powiedzcie coś na ten temat. Czy to normalne ?
Tak .. i to jest tylko jedna z licznych wad tego motocykla Red_icon_tongue .. Red_icon_wink ..
Poczekaj aż zjedziesz kiedyś z trasy i zobaczysz całe koło czy wahacz czy owiewkę w płynie .. ew. staniesz pod Makiem i nagle kałuża pod motocyklem - to też jest "normalne" Red_icon_wink ...
Jak motocykl ostygnie to odkręć korek od chłodnicy i zobacz czy masz płynu po korek czy po połowę Red_icon_wink ..
Jak mniej niż FULL to uzupełnij i od razu korek zamawiaj do chłodnicy w Legato - taki 1.6 bara ..
Polataj i sprawdź czy płynu ubywa .. bo jak ubywa to uszczelki pod głowicą też już ubyło ..
Jak nie to spoko ... warto pogrzebać w ECU - ustawić AFR nieco bogatszy i nie będzie się tak grzała ..
CHOCIAŻ >> w instrukcji pisze ( ile dobrze pamiętam ) że praca silnika w okolicy 105 stopni to żaden powód do paniki ..
Dzięki bardzo za obszerną odpowiedź. Trochę to niekomfortowe jak przy temp do 20 stopni już czuć gorąco z silnika. Co to będzie dopiero jak będą upały ?. Narazie ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa płynu...
Co to jest AFR ?
Kontroler szerokopasmowej sondy Lambda. Umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej (AFR) zasilającej silnik spalinowy
Czym bogatsza mieszanka tym mniejsza temp. spalania ( tak na skróty ) bo więcej zimnego paliwa wtryskiwane jest do cylindra ...
Płynu NIE UBYWA w zbiorniczku >> TAM GO PRZYBYWA kiedy ciśnienie robi się w układzie chłodzenia i płyn wyrzuca przelewem ... Powody tego są dwa :
1. Uszkodzony, słaby, brudny korek w chłodnicy ( CHŁODNICY .. NIE zbiorniczku )
2. Wydmuchana uszczelka pod głowicą .. wystarczy zasadniczo w RN22 że raz złapie temp. powyżej 117 stopni i po herbacie ..
Tak że sprawdź w CHŁODNICY, tak jak pisałem .. nie w zbiorniczku ..
Ogólnie nie mam problemu z ubywaniem lub przybywaniem plynu. zastanawiała mnie tylko temperatura pracy silnika w rn22. Na forum przeczytałem żeby wywalić kata który kumuluje ciepło...co o tym myślicie ?
ja u siebie wyrzuciłem kata i przy miejskiej jeździe nie zauważyłem, żeby coś się zmieniło. Jak tylko się zatrzymuje to włącza się wiatrak, czyli tak samo jak z katem. Być może temp. jest niższa, ale nie zwróciłem na to uwagi.
Generalnie jeździć i się nie zatrzymywać Red_icon_smile
Czy jest jakaś możliwość zrobienia jakiegoś zabiegu żeby r1 się tak nie grzała ?
Paniska, pamiętajcie to ze któreś moto się grzeje a któreś nie to wcale nie musi oznaczać że jest to jakaś wada!!!!
trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań, optymalna temp robocza silnika dla poprawnego smarowania,
oraz bezwładność i moc układu chłodzenia,
po prostu R1 ma inną bezwładność niż pozostałe motocykle, a jest to wynikiem tego że jest ona do zapierdalania a nie wolnej jazdy po mieście,
przy zapierdalaniu rama która też jest elementem układu odprowadzania ciepła i jest policzona do mocy chłodzenia robi swoją robotę.....
Ok zrozumiałem dziękuje za informacje Red_icon_smile
Sc59 tak samo się grzeje. W lecie przy temp powietrza 30+, jak leciałem na A4 prędkościami 200-250 to nie zeszła poniżej 90 stopni. Zależy od motocykla. Np gixer ze swoją dodatkową chłodnicą oleju praktycznie nie łapie wyższych temperatur niż 80 stopni. To samo zx10-3gen, którą miałem.
Kolega w takiej rn22 owinął kolektory bandażem izolującym ciepło, no i podobno zrobiło to robote. W mieście mu się tak nie grzała.
Ciekawa teza...jak się do tego maja opinie reszty forumowiczów ?
Mało kto to robi bo jest to bardzo pracochłonne i upierdliwe .. do tego deko kosztuje a i tak co sezon trzeba to zmieniać bo kruszeje ..
Nawet na torze, gdzie oprócz zmniejszenia temp. całego motocykla taka owijka ratuje motocykl przed spaleniem kiedy wywali dziurę w silniku i oliwa poleci na kolektory .. to i tak, patent ten to dość rzadki widok ....
Sam będę owijał kolektory i resztę wydechu. Taki mod na ten sezon Red_icon_wink w teorii ciepło nie wali po całym moto i wydech lepiej działa.