Witam.
Panowie temat dotyczy temperatury pracy rn22...ogólnie rzecz biorąc uważam że grzeje się znacznie bardziej niż inne moto...np gsxr 1000k7. Przy temp powietrza do 20 stopni na trasie 74-80, po zeilnieniu np do 40 km/h juz lekko wzrasta. Ostatnio przy agresywnej jeździe ponad 270km/h temperatura przekroczyła 92 stopnie. Powiedzcie coś na ten temat. Czy to normalne ?
Tak .. i to jest tylko jedna z licznych wad tego motocykla
..
..
Poczekaj aż zjedziesz kiedyś z trasy i zobaczysz całe koło czy wahacz czy owiewkę w płynie .. ew. staniesz pod Makiem i nagle kałuża pod motocyklem - to też jest "normalne"
...
Jak motocykl ostygnie to odkręć korek od chłodnicy i zobacz czy masz płynu po korek czy po połowę
..
Jak mniej niż FULL to uzupełnij i od razu korek zamawiaj do chłodnicy w Legato - taki 1.6 bara ..
Polataj i sprawdź czy płynu ubywa .. bo jak ubywa to uszczelki pod głowicą też już ubyło ..
Jak nie to spoko ... warto pogrzebać w ECU - ustawić AFR nieco bogatszy i nie będzie się tak grzała ..
CHOCIAŻ >> w instrukcji pisze ( ile dobrze pamiętam ) że praca silnika w okolicy 105 stopni to żaden powód do paniki ..
Dzięki bardzo za obszerną odpowiedź. Trochę to niekomfortowe jak przy temp do 20 stopni już czuć gorąco z silnika. Co to będzie dopiero jak będą upały ?. Narazie ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa płynu...
Co to jest AFR ?
Kontroler szerokopasmowej sondy Lambda. Umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej (AFR) zasilającej silnik spalinowy
Czym bogatsza mieszanka tym mniejsza temp. spalania ( tak na skróty ) bo więcej zimnego paliwa wtryskiwane jest do cylindra ...
Płynu NIE UBYWA w zbiorniczku >> TAM GO PRZYBYWA kiedy ciśnienie robi się w układzie chłodzenia i płyn wyrzuca przelewem ... Powody tego są dwa :
1. Uszkodzony, słaby, brudny korek w chłodnicy ( CHŁODNICY .. NIE zbiorniczku )
2. Wydmuchana uszczelka pod głowicą .. wystarczy zasadniczo w RN22 że raz złapie temp. powyżej 117 stopni i po herbacie ..
Tak że sprawdź w CHŁODNICY, tak jak pisałem .. nie w zbiorniczku ..
Ogólnie nie mam problemu z ubywaniem lub przybywaniem plynu. zastanawiała mnie tylko temperatura pracy silnika w rn22. Na forum przeczytałem żeby wywalić kata który kumuluje ciepło...co o tym myślicie ?
ja u siebie wyrzuciłem kata i przy miejskiej jeździe nie zauważyłem, żeby coś się zmieniło. Jak tylko się zatrzymuje to włącza się wiatrak, czyli tak samo jak z katem. Być może temp. jest niższa, ale nie zwróciłem na to uwagi.
Generalnie jeździć i się nie zatrzymywać
Czy jest jakaś możliwość zrobienia jakiegoś zabiegu żeby r1 się tak nie grzała ?
Paniska, pamiętajcie to ze któreś moto się grzeje a któreś nie to wcale nie musi oznaczać że jest to jakaś wada!!!!
trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań, optymalna temp robocza silnika dla poprawnego smarowania,
oraz bezwładność i moc układu chłodzenia,
po prostu R1 ma inną bezwładność niż pozostałe motocykle, a jest to wynikiem tego że jest ona do zapierdalania a nie wolnej jazdy po mieście,
przy zapierdalaniu rama która też jest elementem układu odprowadzania ciepła i jest policzona do mocy chłodzenia robi swoją robotę.....
Ok zrozumiałem dziękuje za informacje
Sc59 tak samo się grzeje. W lecie przy temp powietrza 30+, jak leciałem na A4 prędkościami 200-250 to nie zeszła poniżej 90 stopni. Zależy od motocykla. Np gixer ze swoją dodatkową chłodnicą oleju praktycznie nie łapie wyższych temperatur niż 80 stopni. To samo zx10-3gen, którą miałem.
Kolega w takiej rn22 owinął kolektory bandażem izolującym ciepło, no i podobno zrobiło to robote. W mieście mu się tak nie grzała.
Ciekawa teza...jak się do tego maja opinie reszty forumowiczów ?
Mało kto to robi bo jest to bardzo pracochłonne i upierdliwe .. do tego deko kosztuje a i tak co sezon trzeba to zmieniać bo kruszeje ..
Nawet na torze, gdzie oprócz zmniejszenia temp. całego motocykla taka owijka ratuje motocykl przed spaleniem kiedy wywali dziurę w silniku i oliwa poleci na kolektory .. to i tak, patent ten to dość rzadki widok ....
Sam będę owijał kolektory i resztę wydechu. Taki mod na ten sezon
w teorii ciepło nie wali po całym moto i wydech lepiej działa.