Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: [RN01] Uszczelnienie zaworów i wymiana zębatek skrzyni
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
tak, Aso yamaha wycofała ze sprzedaży czesc XV-17121-00-00 oraz 5JJ-17161-00-00. Na każdej stronie z cześciami do motocykli( takżę zagranicznych) ta część widnieje jako niedostępna. Dzwoniłem do Aso Yamahy i potwierdzili, że ta cześć nie występuje u nich w sprzedaży oraz, że nie ma innego zamiennika. Znalazłem tylko jeden taki zestaw do kupienia( 2 zębatki) na ebay za około 400 dolarów. to za dużo dla mnie, jeśli licząc, że musze kupić także "waszery". Wysłałem skrzynie do regeneracji. Koszt 600 zł. Zobaczymy co za cudo przyjdzie.
mi 2 wypadała to mi mechanik zdystansował tryby czyli pewnie zbliżył do siebie żeby się zazębiały bardziej i była różnica na plus
Coś mnie tu kłamiecie przyjacielu :

Nazwa towaru: Gear, 2Nd Pinion
Numer : 4XV-17121-00-00
Dostępność: TAK
Cena detal brutto: 605.22 PLN

Nazwa towaru: KOLO ZEBATE
Numer: 5JJ-17161-00-00
Dostępność: TAK
Cena detal brutto: 428.84 PLN

Temat regeneracji koszy już mamy obcykany .... teraz czekamy na SKRZYNIĘ ... :/ ..

Tutaj masz gdzie to występuje z Yamasklep.pl

1. GEAR, 6TH PINION (26T)
5JJ-17161-00-00 428.84 zł


Skrzynia biegów do Yamaha® FZ1 FZS1000RC/FZS1000R 2003
Skrzynia biegów do Yamaha® FZ1 FZS1000SPR/FZS1000SPR 2003
Skrzynia biegów do Yamaha® FZ1 FZS1000P/FZS1000PC 2002
Skrzynia biegów do Yamaha® FZ1 FZS1T/FZS1TC 2005
Skrzynia biegów do Yamaha® FZ-1 FZS1S/FZS1SC 2004
Skrzynia biegów do Yamaha® YZFR1 YZFR1PC/YZFR1P 2002
Skrzynia biegów do Yamaha® FZ1 FZS1000N/FZS1000NC 2001
Skrzynia biegów do Yamaha® YZFR1 YZFR1N/YZFR1NC 2001
Skrzynia biegów do Yamaha® YZFR1 YZFR1SN/YZFR1SNC 2001
Skrzynia biegów do Yamaha® R1 YZFR1M/YZFR1MC 2000
Skrzynia biegów do Yamaha® R1 YZFR1L/YZFR1LC 1999
Skrzynia biegów do Yamaha® YZFR1 YZFR1KC/YZFR1K 1998

1. GEAR, 2ND PINION
4XV-17121-00-00 605.22 zł


Skrzynia biegów do Yamaha® R1 YZFR1L/YZFR1LC 1999
Skrzynia biegów do Yamaha® YZFR1 YZFR1KC/YZFR1K 1998

ALE >> to tak na szybko .... w sumie temat i tak nieważny już więc ..
Ja nie wiem..wchodze na yamasklep i jak dodam do koszyka to pokazuje ze niedostepne.
W każdym razie. Skrzynia przyszła i zachwycony nie jestem. Narazie jestem w urlopie ale jak wroce to dodam zdjęcia jak to wyglada.
Cokolwiek będziesz potrzebował .. cokolwiek będziesz chciał zapytać ( a będę wiedział ) to wal na PW .. do Simona pewnie też możesz Red_icon_wink ... Chcesz te uszczelniacze to daj mi VIN na PW .. jutro zadzwonię czy tam kiedy będziesz miał czas podać ten VIN i zapytam u wtyki w ASO ..

Zdjęcia chętnie zobaczę bo jestem ciekaw na czym to polegało Red_icon_wink ..
(2019-01-29, 08:29 PM)A.S. napisał(a): [ -> ] .. do Simona pewnie też możesz Red_icon_wink ...

mowa jak co pisoj .....
HEja!!! Dawno mnie nie było!! Strasznie dużo roboty mam w pracy i w domu Red_icon_cheesygrin
Słuchajcie zamówiłem nowe zębatki od biegu 2 i 6!! jednak sie dało! moj blad! Wiec skrzynia jest po regeneracji + nowe zebatki!. Złozylem juz kartery, wszystko na idealne Nm. Silnik jest już w na motocyklu, pozostaje osprzęt. Wymieniłem też uszczelniacze zaworów!
Wiecej opisów i zdjec jak znajde chwilke, naprawde mam ostatnio urwanie głowy.

Instrukcja jest do dupyRed_icon_cheesygrin Mowi o kolejnosci składania ale o kątach czy co musi zaskoczyc już nie za bardzo. Wszystko w silniku pasuje ze sobą idealnie. Wiec jesli składasz i masz lekką wątpliwość to znaczy że jest zle Red_icon_cheesygrin
A porobiłeś jakieś zdjęcia może podczas składania? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda od środka. Wątek bardzo ciekawy Red_icon_smile
[Obrazek: vo9hyv79pijg.jpg]

Bo najlepiej skrzynie robic na blacie kuchennym!!! po prawej!! nowa zebatka! Red_icon_wink

Nowe uszczelniacze zaworowe:
[Obrazek: 0rzhrwunggr1.jpg]

Pierwszy zawór sciágaøem 1,5 h!! ostatni 3 minuty, praktyka czyni mistrza! Red_icon_wink

Skrzynia w moto:
[Obrazek: 0ekfx2inyimx.jpg]
Poponuje po zøoæeniu skróbowa© wrzucic wszystkie biegi, teraz chodza idealnie! Red_icon_smile
Przed wlozeniem do moto!
[Obrazek: h9m60u9j0kuy.jpg]
ogrom pracy ale z przyjemnością bym się zabrał jakbym wiedział co i jak. Nawet tak komuś pomóc i browara przechylić żeby zobaczyć jak to wygląda.
Możesz nagrać jakieś pierwsze uruchomienie czy coś Red_icon_smile
Jasne ze nagram. Pierwsze uruchomienie lub blamazRed_icon_cheesygrin wkoncu jestem laikiem mechanicznym. Musze przyznac ze rozlozyc bylo ciezej niz zlozyc.
Ciekawostki, trudnosci: 
1. Zdejmowanie magneto, tylko kluczem elektrycznym lub pneumatem. Trzeba kupic odpowiednia srube. M16x 1.5. Probowalem roznymi sciagaczami, innymi srubami. Polecam duza twardosc sruby.  Tylko popsułem rotor, ktory musiałem kupic nowyRed_icon_smile
2. Sruby od skrzyni biegów. Chyba sa jednorazowe bo przykrecone na czerwony smar a miekkie jak maslo. Gwint poszedl na 2 z 3. Wiec zestaw do rozwiercania srub z leroy sie przydalRed_icon_smile 
3.Rozkładanie skrzyni jest bardzo proste, to jak nakladanie koralików na sznurek. 
4.Tłoki i powierzchnia w której pracuja, wygladały idealnie. 
5. Uszczelniacze zaworowe!!! 40 zl za sztuke!!!!!!! A jest ich 20Red_icon_smile plus sciagacz zaworowy za 30zl. Gdy sciagniesz zawor to uszczelniacz wyciaga sie szczypcami. Nastepnie wkładasz zawor, sprezyne, malusie zabezpiecznie zakladasz i przyciskasz to palcem. Zabezpieczenia wskakuja na swoje miejsce. Pozniej jeszcze trzeba pieprznac w ten zawor od strony walkow by byla pewnosc ze siedzi. 
6. Jak sie sklada skrzynie to wybierak luzem na dól. Inaczej nie bedzie kolejnosci biegów. 
7. Sprzeglo, ukladanka w ktorej musisz dopasowac 2 zebetki do 2 innych, a nastepnie krecisz srodkiem sprzegla by wpadło w jakies wypustki. Siedzi odpowiednio kiedy po zlozeniu calosci zabezpiecznie sruby wejdzie na walek z zabkami. 
8. Rozrzad!! BajkaRed_icon_smile znacznik na wale ze wzgledu na pin zabezpieczajacy moze byc tylko w jedym miejscu. Walki ida znakami do gory. Po dokreceniu oslon walkow wszyskie kropki i linie powinny byc idealnie. Nie ma tam duzo do kombinowania bo te pozycje sa raczej zero jedynkowe. Zanim zakrecisz walem!!!!!! Wloz napinacz lancucha!!!!
9. Silnik jest na motocyklu juz. Bez podnosnika to chuj nie robota. 5 h sie sam meczylem by go podniesc i wpasowac. 60 kg robi robote. A ja sam waze niewiele wiecej Red_icon_cheesygrin
No i kolejna ciekawostkaRed_icon_smile
Jak juz bedzie skonczony to pojezdze nim do czerwca i motocykl bedzie na sprzedaz. Takze jakby byl ktos zainteresowany to smialoRed_icon_smile
Hej mam problem. Po zlozenia moto. Padl przekaznik wiec ruszam rozrusznikiem dodatkowym kablem na krotko. Motocykl kreci. Paliwo podaje. Jest istra. Czasem strzeli z wydechu. Ale nie zapala. Co moze byc przyczyna? Jest na N. Zaplon wlaczony. Gaz w podloge. Wlaczone jest tez ssanie. Hmm. Przy kreceniu korba nic nie wadzi. Wydaje mi sie ze silnik jest zlozony dobrze. Dziek rozrusznika jest spoko.
Hej, Rozłożyłem silnik na nowo. Okazało się że jedna płytka zaworowa się zagubiła.
Po ponownym złożeniu silnika motocykl odpala. Chodzi nierówno, czeka mnie regulacja gaźników. Red_icon_wink
Musiałem też zmienić przekażnik rozrusznika, nowy akumulator, nowa uszczekla miski olejowej i inne.
Mierzyłem luzy zaworowe. . Ten sezon stracony, jednak jestem zadowolony z mojej pracy. Teraz dokształcanie się z regulacji gaźników i za 3 miesiace koljny wpis. Red_icon_smile
Odnalazła się ta płytka?
Powoli do przodu Red_icon_smile
Hej. I znów długo mnie nie było. Widzę że foty wyrzycilo. Motocykl chodzi. Bieg nie wypadają. Ogólnie szaleństwo. 2 lata pracy. Motocykl musiałem rozłożyć na nowo gdyż występowało ciągle stukanie w silniku. Jeden z tłoków był założony odwrotnie, a że posiada on wypustki gdzie chowają się tłoki to taki był efekt dźwiękowy.

Ogólnie rozłożyłem go i złożyłem jakieś 5 razy. Obrócenie tłoków trwało jakieś 3 godziny(start od złożonego moto) . Wprawa robi swoje. Zadko wchodzę na forum a wiedzę myślę mam już dostatecznie duża by komuś pomoc w naprawach r1 rn01. Podam więc swogo maila blazejkoziol@gmail.com. W razie pytań zapraszam.
Kawał roboty ale widać po filmie że było warto.
Stron: 1 2