Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Pukanie/drganie w kierownicy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, mam problem mam problem z moją R1 mianowicie podczas hamowania po przekroczeniu 140-150km/h czuć drgania kierownicy a gdy motocykl praktycznie staje słychać charakterystyczne puknięcie, puknięcie pojawiło się dopiero w tym sezonie. Wszystko zaczęło się w połowie zeszłego sezonu, felga oraz tarcze zostały sprawdzone są proste nity nie są obluzowane, byłem też w serwisie w Bydgoszczy stwierdzili, że łożysko główki ramki jest w porządku, i powiedzieli mi, że przyczyną może być źle ustawiona redukcja drgań powrotnych w lagach, łapie się już za głowę bo nie wiem od której strony ugryźć ten dylemat, dodam tylko, że w zeszłym roku nie było słychać puknięcia podczas zatrzymywania i ruszania, oraz na początku zeszłego sezonu zanim zaczęły pojawiać się problemy zostały wymienione uszczelniacze w lagach, czy mechanik mógł coś źle poskładać co po czasie spowodowało luzy, bądź raczej jest to łożysko, proszę o pomoc.

Pozdrawiam.
Łożyska koła sprawdzili?
Ad. zawieszenia - nie wiem, nie znam się.
Miałem podobne objawy w SC57, tylko u mnie na hamowaniu dodatkowo trzepało całym motocyklem - dostawał takiej telepotki Red_icon_mad2 Na początku co jakiś czas się "załączało" ... raz było, raz nie, a później to już była norma.
Wymieniłem łożyska koła przedniego, obie tarcze hamulcowe przód, czyszczenie i regeneracja zacisków, nowe klocki, łożysko główki, a przyczyna była w przeciwnym końcu motocykla.
W życiu bym nie zgadł ... łożyskowanie tylnego wahacza dawało takie cudeńka Red_icon_rolleyes
Zapytaj mechanika czy podczas wymiany uszczelniaczy zmieniał też panewki - jeśli nie, to myślę że to to.

Wysłane z mojego S8 przy użyciu Tapatalka
Jak dla mnie panewki
Sciagnij kolo chwic za golen i szarp jak jest stukot to to albo olej jakis do dupy bo nie usczeliny panewek
Dzięki za podpowiedzi, jutro zdejmę koło i zobaczę co się, dzieje ale to może być stukot gdzieś z okolic lag, bo łożysko ramki nie wydawało mieć luzu, dodam jeszcze że ostatnio podniosłem moto na stópce ojciec chwycił za koło i jak szarpał na boki była cisza, a jak szarpał przód tył, to stukało.

Panewki nie były wymienione, tylko uszczelniacze, te wewnętrzne nie pyłkowe.
Nabok nic nie da bo chamujesz to dzialanie sil dziala od przodu kolo nie na boki
A moze Ci malo oleju wlal
Ale jak jest stukot to panewki zalezy jeszxze od stanu goleni itp
Ale dla mnie to i tak nie beedzie to bo jezeli hamujesz sila jest nacisku na panewke wic drgania nie powinno być jezeli tarcze i felge masz ok to moze opone masz ząbkowania
A jeszcze jedno jak robil mechanik lagi byl olej czy malo czy wogole jak stan oleju bylo wystarczy ze jedna laga bedzie sie pocic ubedzie Ci oleju a bedziesz jezdzc to szlak trafi opone ściągnij kolo zaluz oske zaluz na imadlo na lezaco i rusz kolem i patrz czy bieznik rowno chodzi
(2018-07-02, 08:55 AM)Tazz napisał(a): [ -> ]Nabok nic nie da bo chamujesz to dzialanie sil dziala od przodu kolo nie na boki
A moze Ci malo oleju wlal
Ale jak jest stukot to panewki zalezy jeszxze od stanu goleni itp

Ale dla mnie to i tak nie beedzie to bo jezeli hamujesz sila jest nacisku na panewke wic drgania nie powinno być jezeli tarcze i felge masz ok to moze opone masz ząbkowania

A jeszcze jedno jak robil mechanik lagi byl olej czy malo czy wogole jak stan oleju bylo wystarczy ze jedna laga bedzie sie pocic ubedzie Ci oleju a bedziesz jezdzc to szlak trafi opone ściągnij kolo zaluz oske zaluz na imadlo na lezaco i rusz kolem i patrz czy bieznik rowno chodzi

opona ma dopiero półtora roku, wiem że to nie robi i trochę dostała na torze, ale gdyby miała bąble to podczas jazdy też by biła a ten obiaw ukazuje się przy hamowaniu, no i opona by raczej nie pukała Red_icon_tongue
Ja mialem tak ze tylko przy hamowaniu drgalo a opona tez nowka i poszla na zlom
Witam, po długim czasie, braku czasu, przepraszam że mnie nie było, motocykl pojechał do sprawdzenia, została dociągnięta nakrętka główki ramy, wymienione zostały tarcze bo miały bicie, oraz klocki, po odebraniu motocykla okazało się że podczas zakładania koła uszkodzili uszczelniacz nie wiem czy oni młotkiem tą oś wbijali, jednak przednie koło zaczęło strasznie piszczeć. no i dzisiaj trochę czasu miałem zacząłem się bawić bo pukanie jak było tak zostało tylko również głośniejsze, po zdjęciu koła okazało się że lewa laga ma delikatny luz i słychać że coś się rusza, natomiast prawa moim zdaniem ma duży luz, i głośno słychać pukanie, i tu moje pytanie czy to będą panewki czy może jeszcze coś innego, nie znam budowy zawieszenia.

Pozdrawiam
Zbyt mocno skręcone lub zbyt słabo łożysko.. Z zawieszeniem nie ma żartów sprawdz lagii i panewki jak doradza Lwg
Ale jak zalozyles wszytko nowe byly drgania bo pukanie zostalo a drgania?