Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Elementy w Hydrografice
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam 

Po kupnie mojej r1 rn12 i po mojej małej niefortunnie glebie postanowiłem ja odświeżyć więc plastiki do lakiernika a kilka elementów postanowiłem zrobić w hydrografice i tak się zaczęła moja nauka w domu od zwykłej kasty budowlanej do której mogłem bez problemu zanurzyć większy element jak wlot powietrza do airboksa czy tylny błotniki Red_icon_wink wrzucę parę fotek jak to wyszło. 
[attachment=9132]
[attachment=9133]
[attachment=9134]
[attachment=9135]
[attachment=9136]
[attachment=9137]

Mogę zrobić więcej zdjęć zrobiłem taż lusterka.
Bardzo ładnie ... i o niebo lepiej to wygląda jak okleina  Red_icon_cool

Milvith

Kurcze jestem pod wrażeniem sam to robiłeś???Red_icon_smile
Tak sam to robiłem w łazience do wanny wstawiłem kaste budowlana i robota zrobiona Red_icon_wink
Lusterko i ten plastik są przed lakierowanie Red_icon_smile
[attachment=9139]
[attachment=9138]
Stary mega to wyszło! Robie to samo u siebie, zobiłbym wahacz, wlew paliwa, tylny błotnik i stopkę, zobaczę jak wyjdzie. Podaj co jest potrzebne, gdzie kupiłeś i jakieś koszty. Pozdrawiam
Ładne to jest Red_icon_smile Na prawdę super wyszło Red_icon_smile
Mi sie podoba
Gustaw dobra robota Red_icon_wink
już chyba wiem co będę robić przez zimę.....
Napiszę co i jak z tą hydrografika co by każdy bez problemu mógł to zrobić w domu i uzyskać fajny efekt tanim kosztem, profesjonalna zrobiona hydrografika jest droga ale wiadomo płacimy za jakość gdzie elementy są przygotowywane w sterylnych warunkach bez skaz i defektów w specjalnej wannie i komorze lakierniczej, ale jak widać po moich zdjęciach metodą  chałupniczą też można zrobić fajny efekt Red_icon_wink dużo tańszym kosztem linki i ceny podam na końcu.  Wszystko co opiszę poniżej dotyczy folii ze wzorem który jest na mojej R1  

1. Przygotowanie elementu do transferu druku wodnego: 
Odtłuszczamy element przed matowieniem, matujemy drobnym papierem wodnym gradacja 1000, jak mamy rysy na danej powierzchni zaczynamy od mniejszej gradacji i stopniowo zwiększamy aż do uzyskania gładkiej powierzchni. Wszystko robimy w rękawiczkach. Po zmatowaniu ponownie odtłuszczamy najlepiej " zmywaczem silikonu" nie wchodzi w żadną reakcję. Następnie pokrywamy element podkładem ( w moim przypadku jest to podkład czarny) zwykły podkład z Mrówki lub innego sklepu budowlanego, nakładamy podkład dwie lub trzy warstwy, odkładamy do wyschnięcia. 

2. Transfer druku wodnego.
Pojemnik na wodę najlepiej kasta budowlana większa że by nie dotknąć elementem dna, do kasty wlewamy ciepłą wodę z kranu, temperatura wody powinna wynosić 28-32 stopnie C (im zimniejsza woda tym dłużej będzie nam się rozpuszczać folia) Gdy już mamy nalaną wodę przygotowujemy folię, rozwijamy folię na stole na folii kładziemy element przygotowany do transferu wodnego, folia musi być trochę większa niż element tak około 10 cm z każdej strony. Po odcięciu folii należy ją obkleić z każdej strony taśmą malarską, tak przygotowaną folię kładziemy delikatnie na wodę czekamy około 1 min i 20 sek aż folia się rozpuści po czym bierzemy aktywator w sprayu i pokrywamy nim całą powierzchnię folii, od razu łapiemy element do zanurzenia i pod kontem 45 stopni powoli wkładamy do wody starając się nie dotknąć dna kasty, po całkowitym zanurzeniu element wyciągamy z wody, nie dotykamy powierzchni pokrytej hydrografika czekamy 2 min i myjemy element pod bieżącą wodą (temperatura 32-40 stopni) i myjemy do momentu aż z elementu zmyjemy śliską warstwę resztek folii (czas mycia 8-10 min) Dobrze umyty element odkładamy na jedną dobę do całkowitego wyschnięcia.

JAK PO WYCIĄGNIĘCIU ELEMENTU Z WODY BĘDZIE JAKAŚ SKAZA NA WZORZE TO NIE MA SIĘ CO MARTWIĆ WYSTARCZY SPRYSKAĆ ELEMENT AKTYWATOREM I WYTRZEĆ SZMATKĄ PO CZYM PONOWNIE ODTŁUŚCIĆ I POMALOWAĆ PODKŁADEM.

3. Lakierowanie 
Fajnie mieć znajomego bądź być w posiadaniu pistoletu lakierniczego, można kupić też spray z lakierem i utwardzaczem ale taka puszka jest tylko na raz pistolet to lepsza opcja, kupujemy zwykły lakier w puszce i utwardzacz po zmieszaniu element pokrywamy 3-4 warstwami co 10 min czekamy do wyschnięcia, zakładamy elementy na motocykl i cieszymy się zajebistym efektem i satysfakcją że zrobiliśmy to sami Red_icon_cheesygrin  Red_icon_banana



Link do AKTYWATORA koszt 26 zł plus przesyłka : http://hydrografika.sklep.pl/aktywator-spray-p-81.html

Link do folii  cena 22,50 za 60 cm szeroka i metr długa: https://www.sklep.hydrografika.info/wzor...arbon.html

UWAGA: WIEM ŻE RAZEM Z FOLIĄ MOŻNA KUPIĆ AKTYWATOR I BYŁO BY TANIEJ ALE AKTYWATOR Z BIGsystem NIE JEST DOBRY I GO NIE POLECAM NIE ROZPUSZCZA FOLII TAK JAK POWINIEN A SKUTKIEM TEGO JEST TO ŻE JAK ZANURZAMY ELEMENT TO FOLIA SIĘ CIĄGNIE I TRZEBA ROBIĆ WSZYSTKO OD NOWA! SZKODA ROBOTY LEPIEJ WYDAĆ DWA RAZY ZA WYSYŁKĘ. 

W RAZIE PYTAŃ SŁUŻĘ POMOCĄ Red_icon_smile

POZDRAWIAM MARCIN
Super!
Teraz tylko pytanie co robić w motocyklu żeby nie wyszedł festyn Red_icon_smile
Robić można wszystko co idzie zanurzyć w wodzie Red_icon_wink
Witam 

Dodam jeszcze kilka zdjęc z mojej domowej robotyRed_icon_wink 


[attachment=9320]
[attachment=9321]
[attachment=9322]
[attachment=9323]