Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Pomocy bład 51 i Hi rn12
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam Panowie dzisiaj postanowiłem wybrac sie w małą traske i  juz niestety jej nie dokoncze , motor po zgaszeniu i ponownej probie kreci ale juz nie chce odpalic 
 
wyskoczył bład 51 i komunikat Hi  motor kreci ale nie zapali, prosze o sugestie co wziasc pod lupe musiałem go zostawic przy CPnie 

co zauwazyłem 
-przy dojezdzie do postoju na chwile właczył sie wiatrak tak jakby  miał ze 100st al było 75  zastanowiło mnie to
-przekrecając kluczyk w stacyjce ułamałem plastik na kluczyku został sam grot , wkładam przekrecam  kreci ale tylko to 

te dwie czynnosci stały sie 2min przed ponownym odpaleniem ...
Immo masz w czesci gdzie trzyma sie kluczyk. Niestety nie wiem z jakiej odleglosci lapie anten, ale raczej nir za duzej. Moze to jeden z powodow? Nie wiem, tak gdybam.
złozyłem pekniety plastik z kluczykiem i niestety tez nie odpala kilka prob takich zrobiłem, ten plastik wyglada jakby był tylko ozdoba ..chyba ze kryje cos niewidzialnego w sobie , jade szybko dorobic zobacze co powie klucznik..
Dorobienie kluczyka raczej nic nie da, w tym plastiku jest zatopiony "chip"(czy jak to tam się nazywa), może wypadł jak się kluczyk ułamał, najlepiej, jak masz mozliwości, to użyj drugiego kluczyka bo to że nie odpala to na 99% immobiliser. Druga rzecz to błąd 51 oznacza on problem z przekaźnikiem wentylatora co by się zgadzało z Twoim opisem.
ja radzę szybko wywalić ten przekaźnik i nie palić moto za nim to zrobisz bo możesz uwalic piny na ECU i nawet całe eku
Sprawa wyglada tak, zagubił sie mały kawałek plastiku w ktorym był chip , taki drobny ,kluczmistrz mi pokazal jak to wyglada, miałem to w reku i gdzies sie zapodział w drobnicy elementow, i bez tego nie ruszymy, dzis bede wiedział jaka jest nastepna procedura , no chyba ze odnajde ten kawałeczek co graniczy z cudem,, mam tylko ten 1 kluczyk niestety , motor juz zabrany wiec jest bezpieczny jak narazię... dam znak co wyszło
simon 68 jaki przekaznik masz na mysli ??
(2018-05-07, 03:13 PM)Grzegorz86 napisał(a): [ -> ]Druga rzecz to błąd 51 oznacza on problem z przekaźnikiem wentylatora co by się zgadzało z Twoim opisem.

Zapewne o ten.
(2018-05-08, 10:31 AM)Grzegorz86 napisał(a): [ -> ]
(2018-05-07, 03:13 PM)Grzegorz86 napisał(a): [ -> ]Druga rzecz to błąd 51 oznacza on problem z przekaźnikiem wentylatora co by się zgadzało z Twoim opisem.

Zapewne o ten.

dokładnie, potrafi zrobić mega zwarcie bo on wysoko prądowy że ECU nie wytrzymuje.....
a immobilizera szukaj bo jak nie to dupa, nowe ECU, nowa stacyjka, nowy kluczyk, wlew paliwa i zamek fotela.........
problem z kluczykiem bedzie rozwiazany mechanik powiedział zeby tylko doniesc kasete sterujaca z motoru(musze ja znalesc najpierw) i załatwi sprawe ,juz to przerabiał, bez zadnej wymiany stacyjki itp , sie okaze koszt ok 250 hmm, ten przekaznik wentylatora mniej wiecej w ktorym jest miejscu ? oczywiscie od razu wymienie na nowy , rozumiem ze po prostu wysiadł i powstało zwarcie?
wiec jak otrzymam skonfigurowany juz ecu to nie odpalac motoru? nalezy poprzedzic wymianą tego przekaznika
(2018-05-08, 01:48 PM)JackR1 napisał(a): [ -> ]problem z kluczykiem bedzie rozwiazany mechanik powiedział zeby tylko doniesc kasete sterujaca z motoru(musze ja znalesc najpierw) i załatwi sprawe ,juz to przerabiał, bez zadnej wymiany stacyjki itp , sie okaze koszt ok 250 hmm, ten przekaznik wentylatora mniej wiecej w ktorym jest miejscu ? oczywiscie od razu wymienie na nowy , rozumiem ze po prostu wysiadł i powstało zwarcie?
wiec jak otrzymam skonfigurowany juz ecu to nie odpalac motoru? nalezy poprzedzic wymianą tego przekaznika

a robił z IMMO w  R1?? bo tu całkiem inna historia niż w przypadku innych moto, i to nie kosztuje 250 PLN, przekaźnik jest pod lewym boczkiem, czarne OMRON - 9 na schemacie
i czekaj co mechanik rozumie przez kasete sterującą ????
[attachment=9052]
Twierdzi ze robił i zna problem yamahy, dam znac jak z tego wyjdzie o ile znajde kasete/ sterownik i ten przekaznik rozebrałem czesc owiewek z lewej strony ale nie potrafie niczego z tych rzeczy zlokalizowac wklejam zdjecie jak to u mnie wyglada , 
tak jak w schemacie w tym miejscu dziekuje bardzo, szukam ale no nie widze   Red_icon_sad
dopiero com z treningu wrócił 

a z tym immo to oby, bo znam temat i nie jest łatwo, ja kupowałem do swojej starej RN12 nową stacyjkę i ECU, i to właśnie przez ten przekaźnik, bo ECU poleciało na zwarciu, przekaźnik brałem nowy z serwisu.... se kosztuje pare stówek.........
[attachment=9057]
Dzieki simon za pomoc w piatek sie za to zabiore.trzymam kciuki ze wie co mowi Tylko serwis na ten przekaznik? A jakies allegro olx nie znajde. Jak fachowa nazwa przekaznik temperatury./wiatraka? chyba ze ktos ma taki na sprzedaz? Nadal nie wiem co mial na mysli sterownik /kasete i ewentualnie gdzie jej szukac, jak wroce to od razu chcialbym zawiesc
A to nie jest przypadkiem taki sam przekaźnik jak te od lamp przednich? U mnie wyglądają identycznie
lampy są identyczne ale wyglądowo, inny prąd, ja kufa nie miałem farta znaleźć na allegro, to jest po pierwsze, po drugie z racji że jestem automatyk to mam zboczenie, i takie rzeczy wole nowe, dla tego że to wszystko jest liczone na liczbę cykli pracy lub czas i specjalnie się uwala, więc nie ryzykuje kupowanie używki która może paść za chwilę,
na mojego czuja jeśli twój mechanik jest kumaty, to musisz mu zawieźć ECU i stacyjkę, i możesz mu powiedzieć że to  w R1 nie działa ...... Red_icon_smoke
Mam na mysli tylko nowy . ale serwis jest przesadzony no chyba ze nie ma wyjscia . tylko jak ten przekaznik sie zwie?Panowie jak i skad zdemontowac ecu ktos wie? Trzymam kciuki ze mechanior wie co mowi i nie zmieni zdania ,
nie wiem czy dobrze rozumiem ale czy jest opcja obejscia/ usuniecia immo z ecu i to cala tajna robota? w tych kosztach to jedyny racjonalny patent o ile jest wykonalny tylko tak sobie gdybam kluczyk ma zostac ten sam a nic nie wspominal o stacyjce wiec...
38 na tej rozpisce sprawdź dla pewności czy twój rocznik wybrałem ....
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/y...ectrical-2
tak jedyne co to wywali IMMO z ECU - ecu masz na schemacie wcześniejszym 5, pod bakiem.
Witam niestety nie miałem czasu i dopiero dzisiaj sie troche wziałem tak wiec, odkrecony bak, zdjeta obudowa filtra , pod nim filter , a pod filtrem na czerwono .........         scianka boczna nr 2 odkrecone 3 sroby i ni cholery nie chce wyjsc mam juz wrazenie ze sie zaklinowała ta obudowa  pod nia ponoc juz jest kaseta ale czy tedy droga??

chyba nie trzeba demontowac gaznikow??
Nie wiem co to za kaseta ale zdejmij jeszcze ta obudowę filtra. To kilka śrub miedzy przepustnicami i wyjmiesz całość. Dopiero pod spodem masz wtryski których nie musisz ruszać.
Mam zamiar dostac sie do kasety sterujacej /ECU, sa sruby pomiedzy tymi przepustnicami ale juz obawiałem sie tak rozkrecac, ale widacz tak trtzeba ehh myslałem ze sie obejdzie i z boku przez ten plastik wyciagne...

mam wrazenie ze sporo juz rozebrałem tyle srub itp, obym to poskładał,
jezeli zdemontuje te przepustnice to nie bede musiał nic pozniej ustawiac nie wiem cokolwiek? po prostu analogicznie odwrotnie ? czy na cos zwrocic uwage .. jutro podejme sie tego
Stron: 1 2