Witam zabrałem się dzisiaj za montaż wyświetlacza gipro w rn12 ,z odnalezieniem wtyczek nie ma problemu tylko problem napotkałem odnośnie koloru kabli od czujnika położenia wału , mianowicie w instrukcji od wyświetlacza pisze ze czujnik położenia wału ma ,,zwykle,, kolory jeden czerwony a drugi biały i tu jest zonk , ja mam jasnoszary i ciemnoszary co do właściwej wtyczki mam pewność, instrukcja nakazuje podpiąć się pod czerwony którego u mnie brak , jaki kabel przyjąć jako czerwony ? :
ewentualnie czy jak pomylę kable mogę uszkodzić wyświetlacz lub sam czujnik położenia wału ?
Na zdjęciu widać odsłonięte przewody czujnika wału
ps. na zdjęciu jasnoszary wygląda na biały :
ale to przez lampę błyskową
hehehe właśnie wczoraj zakładałem tylko ,że w RN19
według instrukcji szary ,okazało się jednak ,że ciemnoszary
może u Ciebie też się sprawdzi ,podpowiem byś sprawdził na yt jak go dobrze nauczyć tych biegów, jak już zamontujesz ,za pierwszym razem nie jest to taki proste jak się wydaje
Też tak myślę ,
zapytam jeszcze w takim razie Wedle instrukcji brązowa wtyczka jest od stopu + biorę z brązowego kabla tak
dokładny rocznik i manual do tego rocznika, bo pomimo że RN12 czy RN19 , są różnice w schematach elektrycznych, właśnie kolory kabli itd, przerabiałem to w RN12......
na schemacie widać że czarno niebieski jest wspólny
a szary idzie do ECU, więc pod szarym masz sygnał kwadratowy 5V z czujnika,
Kamola zapytaj dla pewności , bo my to kminili i oscyloskopem szukali jak robił swój quickshifter i wyświetlacz...
[
attachment=8891]
poczytaj
tu z tego
wątku
ogólnie sporo osób się myli przy tych kolorach
, i koleś pierw pisze do czarnego, a potem ludzie z 2004 i 2005 roku przepinają na jaśniejszy
Czyli rozumiem że przepinają i git dla mnie żaden problem pytanie czy nic nie padnie jak bedzie nie pod ten kabel
Na szarym nie idzie kwadrat tylko sinusoida (i to na jasno szarym - wystarczy popatrzyć na schemat - czarno-niebieski łączy się z ciemnym, a jasny z jasnym).
Fajny kwadrat jest na przewodach do wyświetlacza, nie pamiętam który, albo żółto-czarny albo czarno-żółty. Na jednym był chyba sygnał luzu, więc albo 0V albo 12V w zależności od tego czy lampka się świeci. I te dwa przewody były po stronie klamki sprzęgła jak siedzisz na moto.
Jeśli chodzi o złe podłączenie to nic się nie stanie, bo na czarno-niebieskim jest po prostu stałe 5V, a na szarym jest fala 0V-5V.
Wiedziałem że gdzieś był kwadrat
, ino stary jestem i mam sklerozę ....
p.s
a jak nie jesteś pewny to rozepnij kostkę miernik i szukasz kaj mosz 5V a kaj go nie masz na stronie od ECU.....
i się wpinasz w tego co nima .....
u mnie tak właśnie było ,niby wszystko było git ale nie chciał się uczyć ,po odpaleniu po chwili powinna szybko migać literka L a u mnie nie chciała ,zmieniliśmy przewód na ciemno szary i działa ,tylko tak jak pisałem zobacz sobie dokładnie jak się stroi
tutaj na przykład
https://www.youtube.com/results?search_q...gramowanie
Po podłączeniu do ciemnoszarego przewodu na chwilę zapala się L i po chwili dyskoteka
, przepinam na JASNOSZARY i Śmiga jak ta lala , a więc rocznik 2005 z tymi kolorami podpinamy do JASNOSZAREGO
JA mam problem z wyświetlaczem Acumen. W moim przypadku jest tak, że 1 biegu uczy się normalnie, później jest luz czyli 0 i na tym etapie kończy się cała operacja za cholerę nie mogę przejść do 2 biegu. Muszę to rozebrać i sprawdzić jak jest podłączone bo kupiłem już z tym wyświetlaczem.
(2018-04-05, 09:35 AM)ROCES napisał(a): [ -> ]JA mam problem z wyświetlaczem Acumen. W moim przypadku jest tak, że 1 biegu uczy się normalnie, później jest luz czyli 0 i na tym etapie kończy się cała operacja za cholerę nie mogę przejść do 2 biegu. Muszę to rozebrać i sprawdzić jak jest podłączone bo kupiłem już z tym wyświetlaczem.
Poczytaj jak go się resetuje, po resecie powinieneś go zaprogramować bez problemu.
(2018-04-05, 10:17 AM)MarioCFC napisał(a): [ -> ] (2018-04-05, 09:35 AM)ROCES napisał(a): [ -> ]JA mam problem z wyświetlaczem Acumen. W moim przypadku jest tak, że 1 biegu uczy się normalnie, później jest luz czyli 0 i na tym etapie kończy się cała operacja za cholerę nie mogę przejść do 2 biegu. Muszę to rozebrać i sprawdzić jak jest podłączone bo kupiłem już z tym wyświetlaczem.
Poczytaj jak go się resetuje, po resecie powinieneś go zaprogramować bez problemu.
Nie jest tak, że po odłączeniu akumulatora on się automatycznie resetuje? Dziwne to jest po normalnie pojawia się literka L - learn, później programuje ilość biegów i zatwierdzam. Następnie wbijam 1 jadę między 2000-4000obr po chwili 1 mruga 3 razy i pojawia się 2, wbijam luz i tutaj powinna być ta sama zasada albo robie coś źle? Na luzie wyświetlacz powinien mrugnąć 3 razy? Powyżej luzu juz nic nie mogę zaprogramować bo świeci cały czas bieg 2, a po kilku chwilach jak pomieszanie biegami to wyświetlacz żyję swoim życiem. Może za krótko trzymam go na luzie? Juz sam nie wiem
Nie wystarczy odpiac, przynajmniej w moim. ja mam gipro i tam trzeba chyba 10 razy włączyć i wyłączyć zapłon już nie pamiętam. I wtedy się resetuje.
Najlepiej dorwać instrukcję