Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: GIPRO wyswietlacz pomoc w podłączeniu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam zabrałem się dzisiaj za montaż wyświetlacza gipro w rn12 ,z odnalezieniem wtyczek nie ma problemu tylko problem napotkałem odnośnie koloru kabli od czujnika położenia wału , mianowicie w instrukcji od wyświetlacza  pisze ze czujnik położenia wału ma ,,zwykle,, kolory jeden czerwony a drugi biały  i tu jest zonk ,  ja mam jasnoszary i ciemnoszary  co do właściwej wtyczki mam pewność,  instrukcja nakazuje podpiąć się pod czerwony  którego u mnie brak  , jaki kabel przyjąć jako czerwony ? :Red_icon_smile  ewentualnie czy jak  pomylę kable mogę uszkodzić wyświetlacz lub sam czujnik położenia wału ?

Na zdjęciu widać odsłonięte przewody czujnika wału

ps. na zdjęciu jasnoszary wygląda na biały :Red_icon_smile ale  to przez lampę błyskową
hehehe właśnie wczoraj zakładałem tylko ,że w RN19 Red_icon_wink według instrukcji szary ,okazało się jednak ,że ciemnoszary Red_icon_wink może u Ciebie też się sprawdzi ,podpowiem byś sprawdził na yt jak go dobrze nauczyć tych biegów, jak już zamontujesz ,za pierwszym razem nie jest to taki proste jak się wydaje
Też tak myślę , Red_icon_smile zapytam jeszcze w takim razie Wedle instrukcji brązowa wtyczka jest od stopu + biorę z brązowego kabla tak
dokładny rocznik i manual do tego rocznika, bo pomimo że RN12 czy RN19 , są różnice w schematach elektrycznych, właśnie kolory kabli itd, przerabiałem to w RN12......
rocznik 2005
na schemacie widać że czarno niebieski jest wspólny 
a szary idzie do ECU, więc pod szarym masz sygnał kwadratowy 5V z czujnika,
Kamola zapytaj dla pewności , bo my to kminili i oscyloskopem szukali jak robił swój quickshifter i wyświetlacz...
[attachment=8891]
Znalazłem filmik z podłączeniem i kolorami kabli takich jak moje w 0,35 min filmu widać do którego jest podpięty , wydaje mi się że do ciemniejszego,
https://www.youtube.com/watch?v=c-oywQsajZQ
poczytaj tu z tego wątku
ogólnie sporo osób się myli przy tych kolorach  Red_icon_tongue2, i koleś pierw pisze do czarnego, a potem ludzie z 2004 i 2005 roku przepinają na jaśniejszy  Red_icon_cheesygrin
Czyli rozumiem że przepinają i git dla mnie żaden problem pytanie czy nic nie padnie jak bedzie nie pod ten kabel
Na szarym nie idzie kwadrat tylko sinusoida (i to na jasno szarym - wystarczy popatrzyć na schemat - czarno-niebieski łączy się z ciemnym, a jasny z jasnym).
Fajny kwadrat jest na przewodach do wyświetlacza, nie pamiętam który, albo żółto-czarny albo czarno-żółty. Na jednym był chyba sygnał luzu, więc albo 0V albo 12V w zależności od tego czy lampka się świeci. I te dwa przewody były po stronie klamki sprzęgła jak siedzisz na moto.

Jeśli chodzi o złe podłączenie to nic się nie stanie, bo na czarno-niebieskim jest po prostu stałe 5V, a na szarym jest fala 0V-5V.
Wiedziałem że gdzieś był kwadrat  Red_icon_tongue2 , ino stary jestem i mam sklerozę ....

p.s
a jak nie jesteś pewny to rozepnij kostkę miernik i szukasz kaj mosz 5V a kaj go nie masz na stronie od ECU.....
i się wpinasz w tego co nima .....
(2018-03-29, 10:19 AM)Kamool napisał(a): [ -> ]Jeśli chodzi o złe podłączenie to nic się nie stanie, bo na czarno-niebieskim jest po prostu stałe 5V, a na szarym jest fala 0V-5V.

I TO MI WYSTARCZY Red_icon_smile 

reszty nie rozumiem (KWADRATY SINUSOIDY )  Red_icon_burn Red_icon_rolleyes Red_icon_rolleyes Red_icon_rolleyes

podpinam pod ciemnoszary w takim razie jak nie zadziała to jasnoszary
u mnie tak właśnie było ,niby wszystko było git ale nie chciał się uczyć ,po odpaleniu po chwili powinna szybko migać literka  L a u mnie nie chciała ,zmieniliśmy przewód na ciemno szary i działa ,tylko tak jak pisałem zobacz sobie dokładnie jak się stroi Red_icon_wink
tutaj na przykład Red_icon_wink https://www.youtube.com/results?search_q...gramowanie
Po podłączeniu do ciemnoszarego przewodu na chwilę zapala się L i po chwili dyskoteka Red_icon_smile , przepinam na JASNOSZARY i Śmiga jak ta lala , a więc rocznik 2005 z tymi kolorami podpinamy do JASNOSZAREGO Red_icon_smile
JA mam problem z wyświetlaczem Acumen. W moim przypadku jest tak, że 1 biegu uczy się normalnie, później jest luz czyli 0 i na tym etapie kończy się cała operacja za cholerę nie mogę przejść do 2 biegu. Muszę to rozebrać i sprawdzić jak jest podłączone bo kupiłem już z tym wyświetlaczem.
(2018-04-05, 09:35 AM)ROCES napisał(a): [ -> ]JA mam problem z wyświetlaczem Acumen. W moim przypadku jest tak, że 1 biegu uczy się normalnie, później jest luz czyli 0 i na tym etapie kończy się cała operacja za cholerę nie mogę przejść do 2 biegu. Muszę to rozebrać i sprawdzić jak jest podłączone bo kupiłem już z tym wyświetlaczem.

Poczytaj jak go się resetuje, po resecie powinieneś go zaprogramować bez problemu.
(2018-04-05, 10:17 AM)MarioCFC napisał(a): [ -> ]
(2018-04-05, 09:35 AM)ROCES napisał(a): [ -> ]JA mam problem z wyświetlaczem Acumen. W moim przypadku jest tak, że 1 biegu uczy się normalnie, później jest luz czyli 0 i na tym etapie kończy się cała operacja za cholerę nie mogę przejść do 2 biegu. Muszę to rozebrać i sprawdzić jak jest podłączone bo kupiłem już z tym wyświetlaczem.

Poczytaj jak go się resetuje, po resecie powinieneś go zaprogramować bez problemu.

Nie jest tak, że po odłączeniu akumulatora on się automatycznie resetuje? Dziwne to jest po normalnie pojawia się literka L - learn, później programuje ilość biegów i zatwierdzam. Następnie wbijam 1 jadę między 2000-4000obr po chwili 1 mruga 3 razy i pojawia się 2, wbijam luz i tutaj powinna być ta sama zasada albo robie coś źle? Na luzie wyświetlacz powinien mrugnąć 3 razy? Powyżej luzu juz nic nie mogę zaprogramować bo świeci cały czas bieg 2, a po kilku chwilach jak pomieszanie biegami to wyświetlacz żyję swoim życiem. Może za krótko trzymam go na luzie? Juz sam nie wiem Red_icon_spam
Nie wystarczy odpiac, przynajmniej w moim. ja mam gipro i tam trzeba chyba 10 razy włączyć i wyłączyć zapłon już nie pamiętam. I wtedy się resetuje.

Najlepiej dorwać instrukcję Red_icon_wink