Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Jaki olej do zawieszenia?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. 

Panowie jakie lejecie oleje do lag? W serwisowce pisze 0W chyba?
podłącze się do pytania w piątek będę robił taką operację
Arek. Podpowiesz coś?
Sorrki, w serwisowce pisze M1. A to 5w jest
Nie wiem ile w tym prawdy, ale kiedys jak wymienialem olej w rn12 to powiedzieli ze seryjnie bylo 5W, ale jak sie chce ciut sztywniesza zawieche to brac 10W. Taka wlasnie wybralem i bylo idealnie.
W bfg powiedzieli, ze mi zawiechy nie ustawia z 10w i ma byc 5w.
(2018-03-28, 02:12 PM)k1kristo napisał(a): [ -> ]W bfg powiedzieli, ze mi zawiechy nie ustawia z 10w i ma byc 5w.

a tak z ciekawości to jaki powód podali że nie ustawią?
No wlasnie tego nie powiedział, bo stwierdził, ze to podchodzi pod „szkolenie” i nie moze mi powiedziec  Red_icon_LOL
(2018-03-28, 03:00 PM)k1kristo napisał(a): [ -> ]No wlasnie tego nie powiedział, bo stwierdził, ze to podchodzi pod „szkolenie” i nie moze mi powiedziec  Red_icon_LOL

to powiedz mu, że w takim razie zmieniasz mechaniora bo się zna jak wilk na gwiazdach .....
poczytaj posty AS-a odnośnie oleju itd.... producenci piszą 0,5,10 a olej 0 od firmy X będzie mieć parametry jak 10 od firmy Y
Wiem. Mechanik który mi w przyszłym tyogdniu bedzie zalewać mowi, ze przy wyborze oleju trzeba sie kierować specyfikacja. I tak bedizemy robic. On mi polecił: motul fork factory line light, bel-ray hvi lub agiv 2.5w. I tutaj chciałem sie dowiedzieć co ludzie używają i polecają.

W bfg zalewają ohlinse.
LM 10 medium
Dokładnie .. na drogę 10W z LM .. na tor 5W z LM ...
Co do parametrów to tak .. nie ma tu standaryzacji jak w oleju silnikowym ...
Piotrek z BFG ma wiedzę .. ale że tak powiem .. ...... ..... nooo ..... Red_icon_tongue
Tak czy inaczej ... utwardzenie zawieszenia odbywa się przez wymianę sprężyn .. nie oleju Red_icon_tongue ..
Mówiąc obrazowo >> po wlaniu gęstego leju efekt będzie taki że laga ciężej się składa ale i ciężej wstaje CZYLI >>> zawieszenie nie pracuje tak szybko jak powinno co powoduje złe wybieranie nierówności CZYLI >>> zmniejszony kontakt opony z podłożem ..
Olej zbyt rzadki ( używając tego określenia a nie "lepkość" ) powoduje zaś nadmierne "skakanie" koła i znowu brak przyczepności ... ALE >>> prawidłowo to jest tak że zakres pracy lagi ustawia się SPRĘŻYNĄ !  POMIJAM już całą demagogię i niemal religię zwaną geometrią Red_icon_tongue .. DO tego dochodzi kwestia PRACY opony czyli >> jej temperatury podczas jazdy ( pracy ) ...

Oczywiście w każdym z wypadków ( czy za gęsty czy za rzadki ) regulacja zaworami coś tam nam pomoże .. coś tam da się wyrzeźbić ... tylko nie tak to ma być Red_icon_wink ..
Do tego .... przód to nie jest zawieszenie w motocyklu .. Zawieszenie w moto składa się z PRZODU i TYŁU !!! Cała przyczepność, prowadzenie w zakręcie, mało tego >>> praca przodu zależy w 50% od tyłu Red_icon_wink ..
A gdzies jest informacja jaka lm ma specyfikacje?
Warto dodać jeszcze, że oleje o różnej lepkości inaczej przepływają przez zawory i np dla 10W choćby skały skakały to nie ustawi się takiej charakterystyki tłumienia jak dla 2.5W.
Panowie to moze LM 7.5W?
ja zalałem swoje
MOTUL FORK OIL FACTORY LINE 5W
i jest spoko Red_icon_smile